Jumaat, 5 Disember 2008

Hai....kaca mata hitamku

Saye sebenarnya nak citer perihal kaca mata hitam yang selalu dipakai 2.

Bukan saje2,tapi bermakna coz mataku saakit[wawa].So,dah puas hati ngan jawapan saye ni kawan2?

Sebenarnya,kadang2 terfikir gak,kalaulah aku tak dihantar ke sini…Ape r jadi ngan aku?Ntah,maybe,terus terleka n terus ikut dibawa arus je.

Saye pun manusia biase,pernah melakukan kesilapan n rase ingin mencuba sangat tinggi apabile rakan2 blh lakukan itu n ini,and…why not me?

Ushai2 fs….mcm2 gaye dijumpai…ade yang ke arah yang lebih baik..dan ad juge yang…ntah r.Kadang2 rase sedey gak.Bile dah datang jauh,baru nampak zaman kegelapan yang pernah dilalui dahulu.

Hp dipenuhi ngan lagu2 lagho,tgk cerita,n blaja pun…..maybe niat pn ork ek ork ek lagi.n yang paling penting,saye pernah merase pahit manis kehidupan remaja…terutama semase di INTEC.’Aik?1orang nak g Mesir pun ad lagu MCR ke?’[kate2 sepupuku].[Bile terfikir,rase tertampar ke pipi]

Banyak perkara yang saya lalui seperti remaja lain.

Rase ingin mencuba coz tgk org len pn lakukan.So,ape ag,on je r.Tapi seriously,saye memg menyesal coz saye tak tunaikan amanah saye sepenuhnya ketika di INTEC.Maklum r….preparation yang hanya pendek n hanya tunggu nk fly aje.

Saya rase bersalah kat abah n umi.Tapi,saya dah bagitau n alhamdulillah…abah amat memahami.Abah kate,abah pun pernah melalui zaman remaja n abah tahu,ia memang sukar.Sebenarnya…terpulang pada kita bagaimana ingin mencoraknya.Tapi,kate abah ag,kakak kene ingat….sebagai seorang pelajar.tunaikan ape yang menjadi hak kite terlebih dahulu n sebenarnye tak yah pikir pun perkare yang karut2 2.

Alhamdulillah….setelah beberapa bulan berade kat Mesir[taun lpas r]banyak perkara yang amat2 mengajar saya untuk berubah.

Sebenarnya…tak perlu pn 2 sume.Kalu dah ad rezeki,datang r ia.Tak yah nk cari2[kate2 abahku]

Saya diuji sebegini n saye rase Allah ingin mengajar saya bahawa bende ni salah,tapi,saye berdegil n akibatnya saye tanggung.Tapi,kehadiran kawan amat membantu.Thanks a lot 2 sehah,coda,ten,ten2 n bella.

Di sini saye ingin tekankan bahawe…sesuatu perkare yang kite rase ia memg dah tak elok dari mule,kite jangan sesekali mulakan n percaye r,once kite involve lam perkare cam 2,kite susah untuk tinggalkan.Kite jangan jadi seorang yang menolak hidayah Allah.

‘Diwajibkan atas kamu berperang,padahal itu tidak menyenangkan bagimu.Tetapi,boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu,padahal,itu baik bagimu,dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu,padahal itu tidak baik bagimu.Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui.’2;216

Tujuan saya menulis ni,bukan untuk buke pekung di dada…tapi,juz nak kongsi bahawe saye pn manusia yang lemah,yang pernah melakukan banyak kesilapan….Nobody’s perfect…wallahualam

3 cakar2 ayam:

Sharifah Syahirah TSM berkata...

onie!!!!!!!!!
sejak bile beblog nie???
smoga istiqamah menulis...
keep on blogging ok...:)

MAWAR BERDURI berkata...

setiap insan itu dijadikan untuk mengadakan pergantungan dengan Allah.. kita memang x sempurna.. banyak-banyakkan berdoa.. Allah akan mengasihi hambanya yang sentiasa mengharap padaNya

syibiehoney berkata...

yes..ona..keep ur sister as a role on seeking knowledge..wuteve good she did..take it..n wuteve bad..jd kan pengajaran..hihi...
sirius lame x tengok ona..agak2 tinggi dari kakak die x...huhhu