Sabtu, 16 Januari 2010

saya jealous!

Salamalaik..

Saya tak tahu betapa saya jealous kat golongan-golongan ni..

Saya jealous dgn keakraban mereka..

Saya jealous dgn kerjasama mereka

Saya jealous dgn kasih sayang yg disemai antara mereka

Saya jealous dgn keceriaan antara mereka

Saya jealous………

Sejak apa yg menimpa mereka summer tahun lepas,jelas menunjukkan mereka amat mengambil cakna antara satu sama lain..

Dan beberapa hari lalu,salah seorang dari mereka ditimpa ujian yang berat..

Dan saya nampak…

Saya Nampak lagi keakraban mereka..

Saya Nampak lagi kasih dipupuk antara mereka..

Terharu dgn mereka sanggup datang walau dalam fatrah imtihan,walau dalam keadaan masing-masing busy ngan urusan masing2

Mereka masih mampu datang,berkumpul,dan berdoa same2 tuk kesejahteraan rakan mereka..

Sungguh apabila manusia itu ditimpa ujian,ujian itu datang dari Allah..dan itu maknanye kasih sayang Allah ad padanya..

Saya harap kita mampu ke tahap seperti mereka..duhai gen07..insya Allah,saya percaya bile mane ujian itu datang,kite mampu harungi bersama..

Kasih sayang,cinta mencintai sesama kita sudah dipupuk..dan kita perlu meningkatkannya lagi..

Agar kita menjadi golongan seperti para sahabat Rasulullah…yang sanggup mati kerana sahabatnya..

Jom kita contohi Saidina Ali yang sanggup mengganti tempat tidur Rasulullah walau dalam keadaan bahaya

Jom kita contohi Saidina Abu Bakar yang sanggup menahan kesakitan dek kerana patukan binatang berbisa kerana mahu melindunngi Rasulullah SAW

Insya Allah!kita mampu lakukan!

Baru hidup ini meriah~

SUNGGUH!SAYA JEALOUS DGN GEN06~sekian…


p/s;fatrah imtihan;suasana peperiksaan

gen07-generasi ke 7 pelajar perubatan Malaysia universiti kaherah

gen06-generasi ke 6 pelajar perubatan Malaysia di universiti Kaherah

12 cakar2 ayam:

InoueRozik berkata...

hik...alhamdulillah!sama2 perkukuhkan antara kita! yey!kak inoue Gen6!

puteri gen06 berkata...

alhamdulillah..itu lah nikmat ukhuwwah fillah..korg juga mampu mjadi seperti kami,malah mungkin lbh baik dr kami..belum masanya korg diuji spt mana kami,mgkin bila saatnya tiba,korg akn lbh tabah,hebat dan lbh mcintai sbg mana kami..jgn jeles ek..korg punya kekuatan tsendiri..

dabei berkata...

saye jue warga gen6...hehe..habis la onee..pas nih mesti ramai menyinggah~lg bnyk la cakar2 ayamnye

lyannayahya berkata...

onee~
tulisan onee masuk y!groups gen6.
Kata2 ni jugak yg radin ungkapkan tahun lpas.[jelous ngan gen 6]

Setiap batch ade niche dia.
Setiap ahli batch ada peranan.

mana tahu gen7 lagi mantap ukhwahnya dari gen6.

Eng Einy berkata...

apesal sume org jeles ngn kami ni wakaka!! ukhwah2 pon time gado kaw2 gak..

hah? Onee nak isytiraq gen6??


^_^

albidalili berkata...

hahah.. i like remy's idea.. jom isytira2 gen6 onneee chann =P

niche eje cmtu ke kak yana? ke niesch? hahahh igt bahasa german ke hah? ntah xreti eje lak...

saya jeles ng gen7 sb korang tinggi2 (pekdah??)LOL

onee berkata...

to kak ino;tahniah sbb gen6..huhu

to puteri gen06:insya Allah..doakn kami ye

to kak yana:alamak,malunye saye..tulisan saye biase2 aje

kak rem n kak lili:hmm...ad borang ke nak join gen6??nak isi bleh?

to dabeizz:alamak saye tulis tak la nak suh penuh cakar2 ayam..huhu

lyannayahya berkata...

okes-akan kami maklumkan kepada madam2 batch kami.

:D

onee berkata...

aik..kak yana ni..ke situ plop..aduss

~wnhaws~ berkata...

onee chan..

agree with this quotation "Kasih sayang,cinta mencintai sesama kita sudah dipupuk..dan kita perlu meningkatkannya lagi.."

ukhuwah sesame kite sudh terbina..cma tnggl kite je utk memntapkannya lg..mgkn usaha ke arahnya blom nampak sbb xde ujian besar menimpa puteri2 gen 7 nih..
tp 2 lah,mane leh tggu ujian dtg je dlu kn..kite la kna sedar n brusaha ke arah pemantpn ukhuwah sesame kite kn..spt mane kate2 Ustaz Rahim ; "Kalau bukan kita siapa lagi,kalau bukan di sini di mana lagi,kalau bukan sekarang bila lagi?"

huhu..arigato d atas luahan hati onee nih..insya Allah,same2 kite brusaha mencontohi sahabat2 Rasulullah dahulu n kuatkn lg tautan ukhuwah sesame kite..^_~

onee berkata...

salam,
'kalau bukan kita siapa lagi,kalau bukan di sini di mana lagi..kalau bukan sekarang bile lagi?'

btol..sasye masih ingat kate2 itu..insya Allah..

jom,meh kite same2..
saye tak nak bergerak seorang..
saye nak bergerak dalam kuntuman mawar2 ni~

AsrarR berkata...

hadhirah n onee,
kl ustaz rahim baca komen korang, bangga beliau~

ye..ye..never give up ok!~

jgn tggu musibah baru nak bersama-betul..moga Allah pelihara ukhuwah kita semua~