Ahad, 20 Disember 2009

dia...

http://ivanbatara.files.wordpress.com/2009/02/bintang-berjalan.jpg

Dalam keindahan malam,saya ditemani seseoarang yang tidak asing lagi dlam hidop saya..


Saya kagum dgn apa yg dimilikinya tanpa mudah ternampak garisan tekanan di kulit mukanya.Tiada keluhan keluar dari bibirnya.

Ape yang saya tahu ttg die adalah sikapnya yg rasional dan tidak mudah melatah dgn keadaan sekeliling

Dia berpesan pada saya,lakukan sesuatu kerana Allah

Terasa sejuk hati saya mendgr nya…bukan ape kadang2 diri kita tiada siape yg tahu. Mungkin kadang2 kita rase apa yang kite lakukan tidak kena dan sering kadang2 salahkan sesuatu yang tak sepatutnya disalahkan.

Dia berpesan lagi bahawa hidop ini memg dipenuhi makhluk,dan rata-ratanya adlah manusia dan manusia adalah makhluk yg berakal.Dan rata2 manusia ini sering berfikir,belajar untuk membina diri dan belajar tuk mengkaji dan kemudian menafsirkannya mengikut pengetahuan dan kepercayaan.

Dia berpesan lagi..bukankah kite tahu bahawa kite dianugerahkan hidup untuk memperhambakan diri kpd Allah?bukankah kite lakukan sesuatu semata- mata untuk mencari redha Allah

Bukankah kite diberi nyawa untuk terus beribadah dan melaksanakan perintah Allah?Dan saya menjawab,YA!.

jd,dia berkata lagi,kenapa kite terlalu mahu mencari redha manusia,sedangkan kita tahu bahawa ape yang kite lakukan itu tidak salah dan mengape kite terlalu rase risau jike ape yg kite buat adalah bertepatan dgn diri kita?

http://th01.deviantart.com/fs10/300W/i/2006/113/8/c/prayer_by_Muslim_Women.jpg
bukankah Allah telah berfirman,bahawa siape yg meminta padaNYa Allah akan kabulkan?

Lupekah saya pada ini semua?LUpekah saye pd janji Sang Pencipta?

Allah…..tiade cinta dan kasih lebih indah berbanding rahmat yg Engkau berikan padaku..

Sungguh,saya manusia lalai,lalai dgn nikmat yg Engkau berikan


p/s;ad sedikit penambahan dari penulis dalam cite ni..sekian

2 cakar2 ayam:

~aku budak comel~ berkata...

siapa dia??

onee berkata...

ad le..biarla rahsia..hek3[amacam,kejam tak???]